• Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
  • Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
StartTechnologie„Moja dziewczyna z komputera” – ...
Poprzednie Następny

„Moja dziewczyna z komputera” – materializowanie wirtualnych postaci

Autor: Redakcja , sierpień 8, 2012

Wirtualizacja naszego życia stała się bazową współczesnych projektów technologicznych. Kreowanie wirtualnych światów, przedsiębiorstw, systemów jest składową coraz to nowszych technologii.

Grupa ekspertów z obszarów grafiki pod kierunkiem naukowców z Uniwersytetu w Harvardzie opracowała aplikacyjny dodatek, który materializuje wirtualne obiekty z gier lub animacji komputerowych. W tym celu zaadaptowali jako narzędzie wykonawcze drukarkę 3D.

Ten ciekawy pomysł poza dostarczeniem uciechy nam konsumentom -możemy teraz zmaterializować najbardziej dziwaczne, ulubione postacie z komputera –stanowi również koncepcyjną eksplorację światów wirtualnych i fizycznych.

Wirtualne światy są wolne od wszelkich fizycznych ograniczeń dlatego ich twórcy mogą z dużą swobodą dać upust swojej fantazji. Można w nich zamodelować abstrakcyjne obiekty, które w świecie realnym nie miał by prawa istnieć. W ten sposób graficy, artyści, projektanci prześcigają się w prezentacji abstrakcyjnych, futurystycznych kształtów.

Autorzy aplikacyjnego projektu zaproponowali algorytm, który zmienia tradycyjny proces animacji odwracając renderingu, w efekcie finalnym materializując wirtualne obiekty z uwzględnieniem obowiązujących praw fizyki.

Poligonem empirycznym była kultowa „gra o ewolucji” Spore. Gra, w której tworzy się niezwykłą cywilizację, poczynając od najniższego szczebla drabiny rozwoju – mikroorganizmu po przyszłość złożoną z udziwnionych postaci. Za pomocą zastosowanej proceduralnej animacji gracze mogą tworzyć szeroką gamę stworzeń o unikatowej niemal dowolnej konfiguracji. Animacja ta polega na określenie na bazie procedur parametrów sterujących przebiegiem zmian i wyznaczeniu zależności funkcyjnych między ich opisem a wyglądem klatki.

8

Moritz Bacher główny autor projektu, zaimplementował m.in. mechanizmy identyfikujące lokalizację idealnych stawów wirtualnych postaci, na podstawie ich zachowania oraz artykulacji. Następnie zastosowane zostały procedury optymalizujące rozmiary i położenie tych elementów zgodnie z regułami obowiązującymi w świecie fizycznym. W ten sposób wirtualna istota o „niefizycznych kształtach” może zostać przeniesiona do naszej rzeczywistości uzyskując materialną postać. Oprogramowanie wykorzystuje szereg technik optymalizacji w celu wygenerowania najlepszego modelu.

Harwardzkie Biuro Rozwoju Technologii złożył wniosek patentowy i rozpoczęło współpracę z Laboratorium Pfister w celu komercjalizacji nowej technologii.

Czy niebawem będziemy mogli ożywić dowolnego wirtualnego bohatera? Byle oczywiście z umiarem …

źródło, fot. Przed i po (autor Moritz Bacher)

Komentuj, oceniaj bądź z nami
(Visited 88 times, 1 visits today)

Tagi: animacja, filmy

Poleć!
Tweet

Redakcja

O autorze

Redakcja serwisu MAXMANIA.pl portalu popularno -naukowego. Grupa pasjonatów, ekspertów pragnących przedstawić nieodkryte obszary nauki, unikatowe technologie, niepowtarzalne koncepcje.

Podobne artykuły

Ożywienie starożytnego drapieżnika

Skamieliny to ciekawe zabytki, które pozwalają nam spojrzeć na historię naszej planety oraz otr ...

Alexandre Lehmann: zmienne kształty i muzyka

Załóż słuchawki, usiądź wygodnie i przygotuj się na zobaczenie niezwykłego, muzycznego widowisk ...

Innowacyjny symulator tkanin - prosty, wydajny i funkcjonalny

Maxwideo: Roślina dotykowa

Wsparcie techniczne

300-250

Popularne artykuły

Wojskowy pojazd, który jest ciężarówką, helikopterem…Wojskowy pojazd, który jest ciężarówką, helikopterem i łodziąNaukowcy dowodzą, że człowiek potrafi przewidywać przyszłośćNaukowcy dowodzą, że człowiek potrafi przewidywać przyszłośćCo wspólnego mają burza i ból głowy?Co wspólnego mają burza i ból głowy?Odkryto czarne błyskawiceOdkryto czarne błyskawiceAirRider – nowoczesny poduszkowiec z hybrydową…AirRider - nowoczesny poduszkowiec z hybrydową konstrukcją kadłuba

Tagi

astronomia badania bakterie biologia ciekawostki DNA dron drony drukarka 3D dzieci dziwactwa energia energia słoneczna facebook filmiki filmy Google gry Internet kosmos Mars medycyna MIT mózg nanotechnologia NASA odkrycia pojazd psychologia recenzja recenzje robot roboty robotyka samochody smartfony sztuka Słońce technologia telefony twórczość wideo woda youtube zdrowie
Copyright © 2013 MAXMANIA.pl Jawtemplates.com.
  • Polityka
  • Redakcja
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (ciasteczka). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). Na tej stronie dane osobowe nie są przetwarzane Więcej