• Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
  • Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
StartZrób to samJak samodzielnie wymienić świece zapłonowe i kiedy ...
Poprzednie Następny

Jak samodzielnie wymienić świece zapłonowe i kiedy zdecydować się na ich wymianę? – MOTO PORADNIK

Autor: Redakcja , Październik 9, 2016

Świece zapłonowe to niezwykle ważny element dla prawidłowej pracy silnika. Ich awaria może mieć negatywny wpływ na dalszą eksploatację jednostki napędowej. O to, jak samodzielnie zabrać się do wymiany świec zapłonowych oraz kiedy się na to zdecydować zapytaliśmy mechaników z Besthol – mobilnego warsztatu samochodowego. Sprawdźcie jakich wskazówek nam udzielili.

Świecie zapłonowe w nowych autach nie wymagają częstych interwencji, ale nie należy o nich zapominać, ponieważ podobnie jak klocki hamulcowe, tarcze czy filtry są elementem eksploatacyjnym i wymagają wymiany. Jak często powinno się zatem wymieniać świece zapłonowe? Producenci wskazują odmienne okresy wytrzymałości świec. Wiele zależy też od ich rodzaju i jakości. Ostatecznie jednak przebiegi wahają się od 30 000 km do ponad 100 000 km.

 

Jak rozpoznać usterkę świec żarowych?

 

Objawami, które mogą wskazywać na zużycie świec zapłonowych w początkowej fazie są słabsze osiągi, a także wzrost zużycia paliwa. Istotny przy tym jest fakt, iż powyższe zmiany nie występują nagle, lecz narastają powoli, dlatego też kierowcy często zwyczajnie ich nie zauważają. Na tym jednak nie koniec, bowiem w kolejnym stadium usterki pojawiają się nowe symptomy. Są nimi trudności w odpalaniu oraz nierówna praca silnika na skutek tzw. wypadania zapłonów. Zdarzają się również przypadki, w których świece zapłonowe w zupełności przestają działać na skutek zbagatelizowania wszystkich powyższych objawów. Niestety takim przypadkom towarzyszy zwykle poważna awaria silnika.

wymiana-swiec-zaplonowych-besthol-2

Dobrym nawykiem jest kontrolowanie stanu świec żarowych podczas corocznych przeglądów auta. W przypadku sprawnych świec na izolatorach będą występowały szare lub brązowe naloty. Jeżeli natomiast zauważalne będą uszkodzenia mechaniczne, zaolejenie lub spopielenie, a także czarny nalot to znak, że powinniśmy czym prędzej wymienić świece na nowe oraz skontrolować stan jednostki napędowej. Warto również zwrócić uwagę na przewody zapłonowe.

 

Jak samodzielnie wymienić świece zapłonowe?

 

Krok 1: Dobór świec zapłonowych

Świece zapłonowe muszą odpowiadać zaleceniom producenta samochodu. Ważnymi czynnikami są tu: wymiar, kształt oraz tzw. wartość cieplna, określająca zakres temperatur, w jakich świeca może pracować. Specyfikacje świec zapłonowych znaleźć można w instrukcji obsługi danego auta, na naklejce wewnątrz pojazdu lub pod maską. Jeżeli jednak znalezienie tych informacji okaże się problematyczne, wówczas najlepszym rozwiązaniem będzie odwiedzenie sklepu motoryzacyjnego z wyjętymi wcześniej starymi świecami.

wymiana-swiec-zaplonowych-besthol-3

 

Krok 2: Kontrola auta przed przystąpieniem do wymiany

Przed przystąpieniem do wymiany świec zapłonowych należy skontrolować stan silnika. Do wymiany przystępujemy bowiem zawsze na zimnym silniku i przy wyłączonym zapłonie.

 

Krok 3: Przystąpienie do wymiany świec żarowych

Otwieramy przednią maskę auta i zdejmujemy plastikową osłonę silnika (jeżeli taka występuje), a następnie lokalizujemy jeden z trzech następujących elementów: zespoloną cewką zapłonową, cewki zapłonowe lub przewody zapłonowe. Występowanie jednego z tych trzech elementów jest zależne od modelu auta i zawsze znajduje się w górnej części silnika na głowicy.

W starszych pojazdach pod pokrywą silnika możemy spodziewać się występowania przewodów zapłonowych. Przewody te łączą się ze świecami zapłonowymi, zatem w tym wypadku, aby uniknąć pomyłki dobrym rozwiązaniem może być pojedyncza wymiana każdej świecy.

W nowszych modelach zamiast przewodów zapłonowych występują z reguły cewki zapłonowe. Nie zawsze jednak jedna cewka przypisana jest do jednej świecy żarowej. Występują bowiem również cewki blokowe na dwie świece lub system cewek, który wygląda jak listwa. Te ostatnie są instalowane w całości na komplet świec zapłonowych.

Kolejnym etapem pracy jest demontaż przewodów zapłonowych lub cewek, zatem w pierwszej kolejności przystępujemy do odpięcia od nich wtyczek, a następnie kluczem do świec zapłonowych odkręcamy świece i wyjmujemy je na zewnątrz za pomocą szczypiec.

Po wyjęciu świec dobrym pomysłem jest również oczyszczenie gniazd, w które następnie zamontowane zostaną nowe świece. Brud wydmuchać można sprężonym powietrzem lub odkurzaczem. Dzięki temu zanieczyszczenia nie dostaną się do wnętrza silnika.

W ostatnim etapie przystępujemy do wkręcania nowych świec żarowych. Gwint nowej świecy możemy pokryć odrobiną oleju silnikowego. Po włożeniu świecy w gniazdo dokręcamy ją ręcznie, a następnie korzystamy np. z grzechotki lub klucza dynamometrycznego, dokręcając świece za pomocą jednego z tych narzędzi. Odpowiednie wkręcanie świecy nie wymaga użycia dużej siły. Procedurę wkręcania kończymy w momencie, gdy poczujemy opór. Istotne jest, iż zbyt słabe przykręcenie świecy może skończyć się uszkodzeniem głowicy, a z kolei dokręcenie jej zbyt mocno spowodować może pęknięcie stożka świecy.

Po wkręceniu świec zapłonowych ponownie montujemy cewki, przewody lub cewkę zespoloną i możemy ruszać w dalszą drogę.

Więcej informacji na temat napraw mechanicznych i elektrycznych znaleźć można na stronie: www.besthol.pl

Komentuj, oceniaj bądź z nami
(Visited 3 259 times, 1 visits today)

Tagi: samochód, świece, świece zapłonowe, świece żarowe

Poleć!
Tweet

Redakcja

O autorze

Redakcja serwisu MAXMANIA.pl portalu popularno -naukowego. Grupa pasjonatów, ekspertów pragnących przedstawić nieodkryte obszary nauki, unikatowe technologie, niepowtarzalne koncepcje.

Podobne artykuły

Podziemny skaner dla samochodów. Do czego będzie służył?

Instytut MIT prowadzi prace nad technologią która pozwalałby samochodom autonomicznym na wejrze ...

Latający samochód ląduje w sprzedaży

W sprzedaży dostępny będzie niebawem latający samochód opracowany przez firmę AeroMobil. Firma ...

Czy współzałożyciel Google ma latający samochód?

Pół wieku temu powieści i czasopisma popularnonaukowe obiecywały nam niepowtarzalny świat po ro ...

Autobus jeżdżący w „szpagacie”? Omija skutecznie innych

Samochód w miastach przybywa szybciej, niż władze są w stanie przystosować je do ciągle rosnące ...

Wsparcie techniczne

300-250

Popularne artykuły

Jak groźny jest włos w jedzeniu?Jak groźny jest włos w jedzeniu?Na czym polega tarot?Na czym polega tarot?Spluwa na sól do obrony własnejSpluwa na sól do obrony własnejSkąd wiemy, że ktoś na nas patrzy?Skąd wiemy, że ktoś na nas patrzy?

Tagi

astronomia badania bakterie biologia ciekawostki DNA dron drony drukarka 3D dzieci dziwactwa energia energia słoneczna facebook filmiki filmy Google gry Internet kosmos Mars medycyna MIT mózg nanotechnologia NASA odkrycia pojazd psychologia recenzja recenzje robot roboty robotyka samochody smartfony sztuka Słońce technologia telefony twórczość wideo woda youtube zdrowie
Copyright © 2013 MAXMANIA.pl Jawtemplates.com.
  • Polityka
  • Redakcja
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (ciasteczka). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). Na tej stronie dane osobowe nie są przetwarzane Więcej