
Dynamika rynku usług telekomunikacyjnych zawsze wprowadzała nas o zawrót głowy. W artykule małe repozytorium wiodących operatorów.
Orange
Sieć Orange wyrosła na bazie firmy Idea GSM i jest częścią grupy TP S.A, jednej z najbardziej znienawidzonych firm telekomunikacyjnych na naszym rynku. Prowadzenie działalności pod nową marką ma jednocześnie odświeżyć wizerunek sieci komórkowej, oraz doprowadzić do poprawy standardów w salonach sprzedaży TP S.A. Orange stało się bowiem również i marką detalicznej sieci sprzedaży tego operatora. Choć firma ta posiada największą ilość aktywnych numerów (około 14,4mln), to w dużej mierze opiera się to na cross-sellingu wraz z produktami telewizyjnymi czy internetem, co nie zawsze jest korzystne dla klientów.
T-mobile
Era działała w naszym kraju od 1995 roku do 2011 roku, kiedy to zmieniła nazwę na T-mobile, na skutek przejęcia przez firmę o światowym zasięgu. Sieć ta jest znana w Polsce chociażby jako firma, która pierwsza uruchomiła komercyjnie usługę HSDPA. W wielu prestiżowych badaniach wybierana była jako najlepsza marka, czego przykładem była chociażby niesamowicie wysoka wycena marki Era. Po jej zastąpieniu przez T-mobile wszystkie procedury firmowe zostały jeszcze poprawione, dzięki czemu klienci T-mobile mogą obecnie korzystać z najwyższej jakości obsługi, porównywalnej z krajami Europy Zachodniej. To też sprawia, że usługi świadczone przez T-mobile są bardzo wysoko oceniane zarówno przez osoby fizyczne jak i przedsiębiorców.
Plus GSM
Powstała w 1996 roku firma Polkomtel jest trzecim operatorem telefonii komórkowej, który rozpoczął działanie na terytorium naszego kraju. Firma ta jest obecnie w posiadaniu Zygmunta Solorza – Żaka, który stworzył między innymi telewizję Polsat czy firmę Cyfrowy Polsat. Ponieważ firma została przejęta dzięki olbrzymiemu kredytowi, obecnie jest jednym z bardziej drenowych finansowo przedsiębiorstw, kredyt na zakup tego przedsiębiorstwa musi bowiem zostać spłacony, a odsetki nie są małe.
Play
Najnowszym graczem na rynku jest sieć Play, która dzięki preferencyjnym warunkom coraz mocniej daje się w kość dotychczasowym trzem graczom. Nie oznacza to jednak, że jakość świadczonych usług jest przez tą firmę najwyższa. W wielu badaniach konsumenckich przegrywa ona chociażby z siecią T-mobile, która wcześniej pod marką Era była uważana za jednego z najlepszych graczy na rynku.