• Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
  • Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
StartTechnologieHyper – jednostka oszczędzająca ciepło
Poprzednie Następny

Hyper – jednostka oszczędzająca ciepło

Autor: , Wrzesień 2, 2013


Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe.

 

Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.

Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.

{jumi [adv/advfront.php]}

Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.

Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe. Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.

Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.

Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.

Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe. Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.

Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.

Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.

Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe. Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.

Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.

Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.

Komentuj, oceniaj bądź z nami
(Visited 45 times, 1 visits today)

Tagi: ciepło, energia

Poleć!
Tweet

O autorze

Podobne artykuły

Papier przechowujący energię zrobi konkurencję zwykłym bateriom?

Na lekcjach fizyki niejeden z nas miał okazję uczestniczyć w eksperymencie związanym z elektryz ...

Napędzany zanieczyszczaniami Row-Bot nie musi martwić się o wyczerpane baterie

Już sama idea autonomicznego robota, który samodzielnie zajmowałby się oczyszczaniem wód ze szk ...

Kryzys energetyczny nam nie grozi, uratuje nas woda z toalety

Ciągle rosnące zapotrzebowanie na energię nie wróży niczego dobrego. Pocieszające jest więc to, ...

NASA powoli kończy się paliwo

NASA ma wielkie plany podboju kosmosu – chociażby misje na, nie tak odległą, Czerwoną Planetę. ...

Wsparcie techniczne

300-250

Popularne artykuły

MAXWIDEO – silniki magnetyczne czyli darmowa…MAXWIDEO - silniki magnetyczne czyli darmowa elektrycznośćNa czym polega tarot?Na czym polega tarot?5 dowodów na to, że technologia nie wpływa…5 dowodów na to, że technologia nie wpływa pozytywnie na nasze życieCzy człowiekowi zęby mogą rosnąć więcej niż dwa razy?Czy człowiekowi zęby mogą rosnąć więcej niż dwa razy?Kapali Carsi – Wielki Bazar w StambuleKapali Carsi - Wielki Bazar w Stambule

Tagi

astronomia badania bakterie biologia ciekawostki DNA dron drony drukarka 3D dzieci dziwactwa energia energia słoneczna facebook filmiki filmy Google gry Internet kosmos Mars medycyna MIT mózg nanotechnologia NASA odkrycia pojazd psychologia recenzja recenzje robot roboty robotyka samochody smartfony sztuka Słońce technologia telefony twórczość wideo woda youtube zdrowie
Copyright © 2013 MAXMANIA.pl Jawtemplates.com.
  • Polityka
  • Redakcja
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (ciasteczka). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). Na tej stronie dane osobowe nie są przetwarzane Więcej