
Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe.
Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.
Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.
{jumi [adv/advfront.php]}
Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.
Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe. Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.
Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.
Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.
Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe. Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.
Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.
Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.
Pojazdy samochodowe spalają prawie miliarda galonów paliwa rocznie do ogrzewania lub chłodzenia. Zespół pięciu inżynierów i mechaników skonstruował pomocniczą jednostkę zasilającą HYPER działającą na ciepło odpadowe. Wynalazcy to Jave MacDonnel, John Stannard i Dave Gibbs. Przedsięwzięcie było sponsorowane przez firmę EnerMotion. Całkowity koszt opracowania wynalazku HYPER APU wyniósł 800.000 dolarów.
Urządzenie pomoże zmniejszyć roczne zużycie paliwa o 9% oraz emisję dwutlenku węgla o około 20 ton. HYPER korzysta z energii układu wydechowego pojazdu. Chłodzi powietrze przez zamianę ciekłego czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem w gaz. Następnie gaz skrapla się i cały cykl rozpoczyna się na nowo. Nie wykorzystuje energii elektrycznej, ale ciepło spalin. Już jedna godzina jazdy wystarczy do tego, aby ogrzewać i chłodzić pojazd przez około 6 – 10 godzin.
Obecnie jednostka pomocnicza przechodzi szereg testów i badań. Wszystko wygląda na to, że w 2014 roku urządzenie trafi do sprzedaży. Wiele osób pokłada w nim nadzieje na modernizację autobusów, samochodów osobowych i innych pojazdów. Konstruktorzy podkreślają natomiast, że ich głównym celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa, aby być bardziej niezależnym od ropy naftowej importowanej do Stanów Zjednoczonych. Wynalazek jest ekonomiczny i ekologiczny, co wróży mu bardzo dużą popularność nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale i na całym świecie.