Nowoczesne rozwiązanie, jakim jest powiadomienie push, pozwala na dotarcie do odbiorcy internetowego niemal bezpośrednio! Jest to ogromna zaleta tej formy reklamy, jednak czy z ich pomocą można wpływać na konwersję?
Dlaczego konwersja jest istotna?
Nie sposób bowiem wpływać na działania klientów bez komunikacji bezpośredniej. Tak dzieje się w przypadku powiadomień push, zwanych także push ad, które mają za zadanie ukierunkować wybraną ofertą klienta do kliknięcia w link i odwiedzenia tzw. landing page oraz do wykonania określonego działania. To właśnie ma kluczowe znaczenie, gdyż to konwersja jest wyznacznikiem tego, jak dobrze działa strona i oferowane produkty na odbiorców.
Czy reklamy push są skuteczne?
I tak, i nie. Generalnie trzeba umieć z nich korzystać, bo źle stworzone reklamy push mogą być problemem. Tylko pogorszą konwersję, gdyż będą przywoływały klientów do miejsc, w których nie zrobią tego, czego od nich się wymaga. Dlatego niezwykle istotne jest także to, by móc wykorzystywać push ad do poprawy konwersji. By tak się stało należy zadbać o trzy czynniki:
- Dopasowanie tematyki do odbiorcy na podstawie jego aktywności,
- Rozbudzenie ciekawości krótką informacją,
- Kreowanie potrzeb.
Konwersja, a push ad
Dlatego reklamy push, które zostały dobrze przygotowane i podane w formie wzbudzającej zainteresowanie mają szansę stać się przyczynkiem do zwiększenia konwersji. Klient nie wie, że czegoś potrzebuje lub coś może mieć. Wyświetlenie powiadomienia push pozwala mu o tym przypomnieć i skłonić do kliknięcia w link i odwiedzenia strony. W ten sposób znajduje się tam, gdzie powinien, więc rozbudza swoją ciekawość i w efekcie jest w stanie wykonać określone działania, by skorzystać z oferty.
Dobrze przygotowana strona
Istotną rolę odegra tu także landing page, dlatego takie połączone działania dają maksimum możliwości dla zwiększenia konwersji sklepowej i zaciekawienia odbiorcy oraz skłonienia go do skorzystania z oferty.