• Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
  • Start
  • Kategorie
    • Nauka
    • Technologie
    • Medycyna i zdrowie
    • Astronomia i fizyka
    • Ekologia
    • Komputery
    • Motoryzacja
    • Architektura
    • Koncepcje
    • Twórczość i sztuka
  • Redakcja
StartNaukaGry wideo mogą pomóc stracić kilogramy
Poprzednie Następny

Gry wideo mogą pomóc stracić kilogramy

Autor: , Kwiecień 30, 2013


Gry wideo i odchudzanie mogą się wydawać na pierwszy rzut oka zupełnie ze sobą niezwiązane, tymczasem okazuje się, że znana gra internetowa Second Life jest przy diecie bardzo pomocna, a graczom zdecydowanie łatwiej utrzymać odpowiednią linię zagrywając się w tę produkcję niż gdyby jej w ogóle nie znali.

Zespół naukowców z Centrum Medycznego na Uniwersytecie w Kansas zbadał 20 osób z nadwagą przypisując je do trzymiesięcznego programu zbijania wagi. W ramach tegoż programu część wolontariuszy udawała się do kliniki zajmującej się sprawami diety, a część mając na głowie zestaw wirtualnej rzeczywistości odbywała podróż do specjalistów żywnościowych w uniwersum Second Life. Po jego zakończeniu obie grupy musiały przez kolejne sześć miesięcy dostosowywać się do treningu wewnątrz gry mającego na celu utrzymanie odpowiedniej wagi.

{jumi [adv/advfront.php]}

Rezultaty trzymiesięcznego programu były bardzo zbliżone dla obu grup – osoby udające się do specjalisty w Second Life zrzuciły w sumie mniej więcej tyle samo kilogramów, co ci, którzy stosowali bardziej tradycyjne metody. Kiedy jednak porówna się wyniki drugiego, półrocznego etapu wirtualnego programu utrzymania wagi z danymi z innych badań opartych na rozmowach z ekspertami twarzą w twarz, okazuje się, że wirtualna dieta jest zdecydowanie skuteczniejsza.

Naukowcy podejrzewają, że Second Life (lub inna gra oparta o wirtualną rzeczywistość) mógłby zostać wykorzystany jako alternatywa dla ludzi, dla których dieta wiąże się z jakimiś przeszkodami, np. długim dystansem między miejscem zamieszkania a kliniką. Second Life został wykorzystany do zbadania wpływu na proces tracenia wagi lub wychodzenia z uzależnień, niemniej jednak można to porównać do zmodyfikowanej telemedycyny. Czyli, innymi słowy, to tak jakby rozmawiać ze swoim lekarzem przez telefon lub Internet, ale z zaangażowaną w sprawę wirtualną postacią.

Fakt odchudzania się spędzając czas przed ekranem może się wydawać nieco paradoksalny, ale w rzeczywistości tego typu praktyki mogłyby zostać wykorzystane do wyrabiania dobrych dla zdrowia nawyków, np. wybierania najlepszych produktów żywnościowych w sklepie.

źródło

Komentuj, oceniaj bądź z nami
(Visited 15 times, 1 visits today)

Tagi: dieta, gry, odchudzanie, second life, wideo, wirtualna rzeczywistość

Poleć!
Tweet

O autorze

Podobne artykuły

Sztuczna Inteligencja tworzy wirtualne miasto

Projektantom wirtualnych światów wyrasta pod nosem konkurencja. Jest nią sztuczna inteligencja, ...

Czy odchudzanie bez odpowiednio zbilansowanej diety ma sens?

Coraz więcej osób w naszym kraju cierpi na nadwagę lub otyłość. Wiele z nich podejmuje walkę z ...

Smartfonowy gadżet zamienia świat w komputerową strzelankę

Jeżeli chodzi o gry wideo, rozszerzona rzeczywistość stanowi pewnego rodzaju alternatywę dla rz ...

Gry mogą być pomocne przy leczeniu urazów mózgu

Większości miłośników grania na komputerze bądź konsoli nie jeden raz przepowiadano za młodu, ż ...

Wsparcie techniczne

300-250

Popularne artykuły

Jak groźny jest włos w jedzeniu?Jak groźny jest włos w jedzeniu?5 dowodów na to, że technologia nie wpływa…5 dowodów na to, że technologia nie wpływa pozytywnie na nasze życieDiody prostownicze – czym są i gdzie się je stosuje?Diody prostownicze – czym są i gdzie się je stosuje?Gdyby Słońce nagle zgasło, jak długo przetrwałoby życie?Gdyby Słońce nagle zgasło, jak długo przetrwałoby życie?Sposoby wykorzystania prądu elektrycznegoSposoby wykorzystania prądu elektrycznego

Tagi

astronomia badania bakterie biologia ciekawostki DNA dron drony drukarka 3D dzieci dziwactwa energia energia słoneczna facebook filmiki filmy Google gry Internet kosmos Mars medycyna MIT mózg nanotechnologia NASA odkrycia pojazd psychologia recenzja recenzje robot roboty robotyka samochody smartfony sztuka Słońce technologia telefony twórczość wideo woda youtube zdrowie
Copyright © 2013 MAXMANIA.pl Jawtemplates.com.
  • Polityka
  • Redakcja
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (ciasteczka). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). Na tej stronie dane osobowe nie są przetwarzane Więcej