Cechą wspólną wielu małych miejscowości i wsi w Polsce jest niewystarczająca liczba miejsc pracy, przyczyniająca się do trudności w znalezieniu zatrudnienia. Dotyczy to w dużej mierze kobiet, które skazane są często na wykluczenie zawodowe. Jednym ze sposobów na wybrnięcie z tej sytuacji może być założenie działalności gospodarczej. Dobrym pomysłem na biznes dla kobiet jest np. otwarcie drogerii. W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych centrów handlowych, sklep oferujący szeroki wybór kosmetyków na każdą kieszeń jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście niezwykle ważna jest trafna lokalizacja, a także znalezienie odpowiedniego dostawcy, który zapewni dostęp do wysokiej jakości kosmetyków w rozsądnych cenach. Jeżeli w pobliżu nie występuje tradycyjna hurtownia kosmetyków, może pojawić się problem, gdzie szukać dostawcy. Najlepszym rozwiązaniem będzie w tym wypadku hurtownia internetowa. Zamawianie towaru za pośrednictwem internetu ma wiele zalet i może przynieść osobie prowadzącej drogerię szereg korzyści. Przede wszystkim zyskuje się dostęp do olbrzymiej liczby produktów kosmetycznych, zarówno markowych, jak i tych oferowanych przez mniej znanych producentów. Kolejnym atutem, który oferuje internetowa hurtownia kosmetyków jest możliwość selektywnego kupowania produktów. Oznacza to, że nie ma konieczności zamawiania kilku sztuk danego kosmetyku, jak w przypadku tradycyjnych hurtowni. Klient ma możliwość wyboru pojedynczego produktu, który akurat wzbudził jego zainteresowanie. Hurtownia internetowa charakteryzuje się dodatkowo niezwykle konkurencyjnymi cenami. Duży obrót produktów daje możliwość wynegocjowania korzystniejszych cen zakupu towarów u producentów, co przekłada się na lepsze ceny dla klientów hurtowych. Kolejnym atutem jest brak konieczności dojazdu do hurtowni. Zamówiony towar dostarczany jest do odbiorcy poprzez firmę kurierską. Koszty przesyłek kurierskich są zdecydowanie niższe niż samodzielny dojazd po towar. Korzystanie z internetowej hurtowni kosmetyków może więc przyczynić się do ograniczenia kosztów działalności firmy.