Kupno motocykla wiąże się z wieloma późniejszymi problemami. I nie o awaryjności tutaj jest mowa. Jednym z nich jest między innymi garażowanie (miejsce, sposób, zabezpieczenia), a drugim na przykład prawdopodobieństwo wystąpienia korozji… Nie każdy ma bowiem garaż podziemny, nie każdy ma drogi garaż drewniany czy murowany i do tego ocieplany.
Alternatywą dla drogich garaży są konstrukcje wykonane z blachy, czyli popularne blaszaki, których jest coraz więcej w zatłoczonych miastach. Jednak takie garaże niosą ze sobą pewne niebezpieczeństwa. Jest to między innymi niebezpieczeństwo korozji (blaszak jest zimny). Co zrobić, by uchronić motor przed korozją? Jaki wybrać pokrowiec na motor?
Zalety garaży blaszanych
Garaż blaszany nie jest skomplikowaną konstrukcją, ale, aby dobrze spełniała swoje funkcje, należy ją prawidłowo zamontować. Wszystko kręci się więc wokół odpowiedniego podłoża, które musi być przede wszystkim równe i stabilne. Jest to bardzo ważne, zwłaszcza pod montaż drzwi garażowych, tak zwanych rozwieralnych. Są to drzwi, które otwiera się sposób klasyczny. Przy braku wypoziomowanego podłoża drzwi garażowe mogą zawadzać. Mogą też nie otwierać się prawidłowo. Kolejną zaletą garażu blaszanego jest cena, która odnosi się do taniego materiału. Blacha poza tym jest lekka. Jest także bardzo łatwa i szybka w montażu. Garaż stawia się niemal z dnia na dzień. I to także jest olbrzymi plus tej konstrukcji.
Wady garaży blaszanych
Wady garaży blaszanych upatruje się przede wszystkim w zbyt lekkiej konstrukcji, co podczas silnych wiatrów lub huraganów mogłoby być niebezpieczne. Garaż mógłby się rozpaść lub zawalić. Poza tym garaż blaszany jest zimny i nieogrzewany, a w takim miejscu łatwo o wilgoć i korozję. Ale i temu można z powodzeniem przeciwdziałać. Aby ocieplić garaż blaszany, wystarczy zwykły styropian. Poza tym zawsze można kupić odpowiednie pokrowce na motocykle.
Jak zabezpieczyć motor przed korozją?
Garaż blaszany jest zdecydowanie lepszym zabezpieczeniem, niż pozostawianie motocykla pod przysłowiową chmurką. Zawsze to dach, który zabezpiecza przed deszczem i śniegiem oraz błotem, ale i przed złodziejami. Wiadomo jednak, że motocykle same w sobie nie są wystarczająco dobrze chronione przed korozją. Podstawowym zabezpieczeniem powinien być specjalny namiot motocyklowy. Innym jest właśnie garaż blaszany, który ochroni motocykl przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Jednak motocykl powinien być dodatkowo zabezpieczony specjalnym pokrowcem. Zwykłe pokrowce na motocykle nie zabezpieczą motoru.
Owszem, ochronią go przed dostaniem się wilgoci, ale nie pozwolą na odparowanie wody. A to grozi korozją. Dlatego nie powinno się używać zwykłego przeciwdeszczowego pokrowca na motor. Gdy motocykl jest garażowany w pomieszczeniu, można go przykryć pokrowcem przeznaczonym do pomieszczeń. Taki pokrowiec nie może być wodoodporny. Dlaczego? Ponieważ zapewni to możliwość wymiany powietrza. Następuje też odparowanie wilgoci. Pokrowiec przeciwdziała zakurzeniu motocykla. Poza tym motocykl powinno się zabezpieczyć odpowiednimi preparatami antykorozyjnymi (np. z woskiem).
Pokrowce na motocykle
Zaletą pokrowców jest przede wszystkim prawidłowa ochrona maszyny przed niekorzystnymi warunkami zewnętrznymi, które mają zasadniczy wpływ na jej żywotność. Drugim plusem chowania motocykla w pokrowcu, jest gotowość motocykla do jazdy w każdej chwili. Kolejny plus, jaki ma pokrowiec na motor, to działanie antykorozyjne. Chociaż tutaj sam pokrowiec nie zawsze wystarczy.
Poza tym taką ochronę można szybko zdjąć i łatwo spakować. Pokrowce na motocykle nie zajmują też wiele miejsca. A odpowiedni model, który jest używany we wnętrzach, chroni motor dodatkowo przed kurzem i zarysowaniami. Taki pokrowiec jest uszyty z oddychającego materiału, który zapewnia dopływ i cyrkulację powietrza. Powinien mieć specjalną, elastyczną taśmę u dołu. Dzięki niej można szczelnie opatulić maszynę.
Pokrowiec na motor powinien mieć nie tylko każdy kto zostawia maszynę na zewnątrz, ale także i wewnątrz garażu blaszanego. Może i nie jest on narażony tam na deszcz, ale wciąż przebywa w zimnie, a wokół niego blacha.